Ik voel het. We staan aan de vooravond van veranderingen. Mijn hoofd is opgeruimd, ook al zit het deze ochtend vol met snot en is mijn keel zo opgezet als een kikker. Helaas heeft de griep mij gevangen. Dat mag de pret niet drukken. Even een paar dagen misschien wat op de rem, maar in het weekend helemaal zo gek nog niet.
Het woord keuzes maken stond ook deze maand weer centraal.
Maar goed, mijn hoofd is opgeruimd. Wij hebben keuzes gemaakt binnen Prosos en hoe meer concreet deze keuzes ook zichtbaar worden op kantoor hoe beter het voelt. Ik besef mij dat dit raar klinkt, maar het is echt zo. Wij hebben afscheid genomen van twee collega’s. Niet omdat ze niet aardig zijn, maar er ontbrak bij beiden te veel om te zeggen: “ja, daar kunnen wij onze ambities mee gaan waar maken.” Gelukkig was er voor het grootste gedeelte ook begrip bij de collega’s en kunnen wij dan ook redelijk rustig afscheid van elkaar nemen.
Geen makke hondjes
Inmiddels zitten wij niet stil. Wij mogen hele gave nieuwe klanten verwelkomen en in de vraag van de klanten zien wij dat wij ons portefeuille aan werkzaamheden steeds breder kunnen oppakken. Niet omdat wij als ‘makke hondjes‘ achter onze klanten aanhollen, maar omdat wij zien dat wij daarmee een vollediger pakket kunnen aanbieden. De klantvraag vanuit onze huidige klanten wordt ook breder en daarmee hebben wij kennis opgezocht die ons daarmee kunnen helpen.
Tekstschrijven, Conceptontwikkeling en DTP
zo is bij ons het onderwerp tekstschrijven erg belangrijk. Hebben wij te maken met daadwerkelijk van scratch af aan een concepten neerzetten en hebben wij nog nooit zoveel DTP werk gehad als op dit moment. Dit alles doen wij vanaf 1 oktober met een team van zelfstandigen. De wens is wel om weer iemand in ons midden te hebben die ook op kantoor 36-40 uur aanwezig is om ons met relatiebeheer, social media uitvoer, projectmanagement en andere marketing en communicatie werkzaamheden te ondersteunen. Wij merken alleen wel dat dat nog niet zo makkelijk is. Onze activiteiten zijn mega allround en het snelle schakelen, het leuk vinden om in het diepe te springen en niet bang te zijn van een beetje werk is wel wat volgens mij niet iedereen gegeven is. Het woord vertrouwen dat het goed komt is voor mij dan weer erg belangrijk. Weten dat de vraag gesteld wordt als het niet duidelijk is. Er op aan kunnen dat er teruggekoppeld wordt als iets klaar is. Heerlijk als dat zonder ‘gedoe’ gewoon gebeurt.
De belangrijkste vragen die wij stellen zijn:
1. WERK je online of LEEF je online?
2. Wil je AAN een bedrijf werk of VOOR een bedrijf?
Als wij ook op kantoor iemand hebben zitten die mee kan schakelen, volgens mij kunnen wij dan nog sneller meters maken.
Werkzaamheden Prosos
Als ik kijk naar wat wij nu doen en wat wij beschrijven in onze activiteiten, dan denk ik dat wij tot het eind van het jaar daar nog een slag in kunnen gaan maken. Vooral de traditionele marketingactiviteiten zien wij als een toegevoegde waarde die je niet moet onderschatten. Dat hebben wij ook nooit onderschat alleen zagen wij dat als eerste instantie niet als corporate werkzaamheden voor Prosos. Wat wij merken is, dat het vaak bij bedrijven om een totale uitvraag gaat. Er moet een nieuwe huisstijl komen, de behoefte is om het concept opnieuw te laden. Als wij met de website aan de slag gaan, dan is de uitstraling niet op orden. Dan laten wij dat zeker niet los. Wij bijten ons er in vast en zorgen er voor dat wij dat met al onze inzet tot een mooi resultaat neerzetten.
Dat is geweldig om te doen. Vooral als je dan mag samenwerken met mensen die hun werk zeker niet alleen maar zien als inkomstenbron.
Dus…. ken jij iemand die ons op kantoor kan komen versterken? Die een goed pakkend antwoord heeft op de twee kernvragen om bij Prosos te werken? Dan hoor ik het graag.
Fijn weekend!