Proba

Home / Proba

Proba | Van denken naar doen
Anita Holthuis- van Leeuwenkamp

Deze online-toolbox is opgesteld ter ondersteuning van het boek Proba | Van denken naar doen

“De brug tussen denken en doen: als je leert hoe je daar overheen loopt, is geen doel onhaalbaar.” Anita Holthuis-van Leeuwenkamp

Hoe bepaal je als bedrijf je businessontwikkeling, sales- en marketingstrategie? Hoe zorg je ervoor dat de waan van de dag je niet inhaalt? En dat de opgestelde plannen, waar je veel tijd en moeite aan besteedt, ook echt tot uitvoer worden gebracht? Hoe beïnvloed je je resultaten? Voor veel bedrijven is het lastig om de theoretische kennis over strategie en productlancering om te zetten in praktisch handelen.

Aan de hand van het Proba-model ga je in negen duidelijke stappen aan het werk om je doelen te bereiken. Als directeur, (sales)manager of marketeer kom je zo samen met je team van denken naar doen. Proba helpt je stapsgewijs op gestructureerde wijze je business-, sales- en marketingstrategie tot een succes te maken. Bij elke stap wordt duidelijke uitleg gegeven, waarbij steeds de link wordt gelegd tussen het plannen maken en de uitvoering daarvan.

We starten met blogs, dan filmpjes welke in de oefeningen genoemd worden en dan de link naar de oefenpagina’s.

Oefeningen

Opdracht 1
Denken of doen?
Opdracht 2
Bepaal je startpunt
Opdracht 3
Marketingdoelen met energie
Opdracht 4
De persoon achter je doelgroep
Opdracht 5
Uitdagingen van je DNA
Opdracht 6
Go-no-go
Opdracht 7
Marketingstrategie en marketingplan
Oefening 8
Starten met samen doen
Opdracht 9
Beheren en meten
Opdracht 10
Inspireer elkaar tot grote hoogten

Blogs

Proba | Overzicht tools

Er zijn vele tools in de wereld van de onlinemarketing die de uitvoering van je werk eenvoudiger kunnen maken. Hieronder een overzichtje van onze favorieten.

Proba | Lean

Bij Prosos beginnen wij elke dag met een dagstart. De dagstart is een kort overleg van 10 tot 15 minuten met een vaste korte agenda. De dagstart is een hulpmiddel uit de Lean methode.

Proba | Hygiëne, hub en hero content

Al veel jaren wordt er gewerkt met het 3H-model van Google. Misschien herken je de woorden hygiene, hub en hero content wel?

Proba | Smart doelstellingen

Bij het bepalen van je doelstellingen is het heel belangrijk om daar echt even de tijd voor te nemen. Je denkt misschien: als ik weet wat ik wil bereiken, dan is dat voldoende.

Podcasts

In de podcastserie gaan wij in gesprek met ondernemers en marketeers die ervaring hebben in het bouwen van de brug van denken naar doen voor hun business- sales- en marketingstrategie.

Filmpjes met uitleg

Simon Sinek ~ Why | DNA

UXPressia~Klantreis | Stap 3

PDCA Cyclus | Stap 9

Privacyoverzicht

AHvL Beheer BV | BizBuild gebruikt cookies en scripts van Google om je gebruik van onze websites geanonimiseerd te analyseren, zodat we functionaliteit en effectiviteit kunnen aanpassen en advertenties kunnen tonen. Meer informatie is beschikbaar in onze privacy- en cookieverklaring.