Praatbuis en Verzamelspons
Vrijdagmiddag, even samen de week afsluiten met een hapje en een drankje. Een hele normale week met online overleggen en veel schakelen, informatie aan elkaar knopen, en acties uitzetten.
Dagelijkse klantwaarde
“Ik ben gewoon een praatbuis en een verzamelspons”, lacht Anita. Het floept eruit zonder er over na te denken, maar het klopt wel. Ons dagelijkse werk bestaat uit luisteren en praten. Uit informatie verzamelen en interpreteren. Uit het scheiden van echte inhoud en bijzaken en dit daarna omzetten naar acties en middelen die onze klant helpen.
Eigenlijk lijkt het allemaal niet zo ingewikkeld als je er dagelijks mee bezig bent. Maar het is de praktische manier van omgaan met klantwaarde. Mooi hoe een model dat je gebruikt bij het bepalen van je strategie eigenlijk ook heel praktisch in te zetten is in de dagelijkse gang van zaken.
Praatbuis en verzamelspons
De praktische manier van omgaan met klantwaarde.
Verzamelspons
De verzamelspons kan je vergelijken met de klantkant van het model. Als verzamelspons stel je vragen. Je leert wat je klant doet en nodig heeft. Je luistert naar zijn pijn en naar wat de klant van jou verwacht.
Praatbuis
De andere kant van het model zit in de praatbuis. Als praatbuis vertel je aan je klant op welke manier je hem of haar kan helpen. Je deelt met hem hoe je zijn pijn oplost en waarom en hoe jij dat doet. En natuurlijk maak je ook plannen en afspraken. Je gaat ook doen! Hoe zat het ook alweer? “Iets met niet lullen maar poetsen”.
Simpel toch?
Wij houden hem er in ieder geval in. Heb jij hulp nodig van een praatbuis of verzamelspons óf wil je graag met behulp van o.a. het klantwaardemodel naar jouw marketingstrategie kijken? Neem dan snel contact met ons op, we helpen je graag! Wil je eerst nog iets meer weten over het klantwaardemodel zelf? Lees dan ook onze andere blogs hierover.