Is jouw bedrijf klaar voor de ‘nieuwe’ start?
Nu het ‘normale’ leven stapsgewijs weer terug aan het komen is, is het van belang om goed na te denken hoe je hier als ondernemer of als bedrijf uit gaat komen.
Hoe ga jij ervoor zorgen dat het werk weer jouw kant op komt? Hoe wil ik mezelf ‘verkopen’ aan toekomstige klanten/partners of andere manieren om aan sales te komen. Een groot deel van de ondernemers zal zich dit ongetwijfeld afvragen. Wij willen je hierbij graag een helpende hand geven!
Blijf zichtbaar voor je klanten!
Het is erg belangrijk om aan je doelgroep te laten zien dat je er simpelweg gewoon bent. Wanneer je dit de afgelopen periode een beetje hebt laten varen is het van groot belang om direct in de actie te komen om jouw doelgroep weer te bereiken. Hoe benaderde je eerder je doelgroep? Via social media, of via mailingen? Of misschien wel allebei, in ieder geval gaat het erom dat je je oude ‘ritme’ zo snel mogelijk weer oppakt. Potentiële klanten moeten je ten slotte natuurlijk niet gaan vergeten! Hoe minder jij de aandacht trekt van jouw doelgroep, hoe sneller je ze vergeten.
Tip: maak een planning wanneer jij je klanten wilt informeren over een bepaald onderwerp, dit geeft je houvast!
Maak een planning wanneer jij je klanten wilt informeren!
En beslis ook goed wat je wilt communiceren.
Heldere communicatie
Een goede communicatie is altijd belangrijk maar in deze periode nét iets meer. Het is belangrijk om te communiceren wanneer je als bedrijf open bent, of er aangepaste openingstijden zijn en op welke manier jij zorgt voor aangepaste manieren om je werk uit te voeren. Stel (potentiële) klanten op de hoogte van je werkwijze zodat zij een goede verwachting hebben van de dienstverlening.
Tip: wees duidelijk met het communiceren van je openingstijden via je social media kanalen en je website, zo voorkom je teleurstellingen!
“In deze periode kan het zijn dat pakketdiensten te maken hebben met vertraagde levering, het is van groot belang dit goed en duidelijk vooraf te communiceren”
Wat kunnen wij voor je betekenen?
Op diverse gebieden kunnen wij jou ondersteunen bij het (her)starten van je business. Denk aan Advies, Website & webshop, social media of traditionele uitingen zoals flyers en folders!
Advies: Om je als bedrijf te onderscheiden van de massa en je product of dienst goed aan te prijzen, heb je tegenwoordig een goed verhaal nodig. Het opzetten van dergelijke campagnes die resultaat opleveren, vereist kennis en een strategische aanpak. Wij helpen jou hier graag mee! Wij vertalen jouw doelstellingen naar een online marketingstrategie en voeren deze vervolgens uit.
Website & webshop: Wij kunnen je helpen met allerlei onderdelen van het ontwikkelen, onderhouden en inrichten van een website en/of webshop. Wil jij bijvoorbeeld starten met een webshop om met zo min mogelijk fysiek contact toch je product of dienst aan te bieden? Wij helpen je graag.
Social media: Het is van belang om goed na te denken hoe jij je (potentiële) klanten via social media benaderd. Wij gaan aan de slag op basis van een goede aanpak en zorgen ervoor dat we samen met jou resultaat behalen!
Traditionele marketing: Wil jij door middel van uitingen zoals flyers, krantadvertenties of andere manieren jouw doelgroep bereiken? Leest jouw doelgroep vaak een bepaalde krant dan kan het erg zinvol zijn om ze via dat platform te vertellen dat jij bijvoorbeeld een aangepaste dienstverlening hebt.
Heb jij al een aanpak?
Heb je dit blog gelezen en denk je: oeps, hier kan ik nog wel het een en ander in verbeteren? Wij doen graag het werk voor jou. We denken graag met je mee hoe jij je onderneming (weer) op de kaart zet en we zorgen desgewenst ook voor de uitvoer!
Wil je met ons kennismaken? Dat kan! Neem gerust contact met ons op en dan maken we op gepaste wijze graag kennis met je.